Spalio 23-24 dienomis Kaune vyko kvalifikacijos tobulinimo mokymai „Kaip dirbti su PECS ugdymo metodika“. Juose žinių sėmėsi logopedės-spec. pedagogės Alma Dervaitienė ir Gitana Kaunienė. Mokymus vedė PYRAMID EDUCATIONAL CONSULTANTS (Jungtinė Karalystė) specialistai Andy Yates ir Grace Payne.
„Piramidės tikslas – padėti asmenims, turintiems raidos sutrikimų, autizmą ir (arba bendravimo problemų) išmokti formuoti savo gyvenimą ir dalyvauti juos supančio pasaulio gyvenime, skirta darbui su vaikais (ir ne tik) turinčiais autizmo spektro sutrikimų.“ (https://pecsusa.com/our-company/ )
PECS metodas – tai vienas iš augmentinės (papildomos), alternatyvios komunikacijos būdų skatinti asmenį (bet kokio amžiaus) bendrauti paveikslėliais: inicijuoti komunikaciją, suprasti. Lektoriai akcentavo funkcionalų bendravimą. Tam, kad vaikas jo išmoktų, būtina naudoti amžių atitinkantį žodyną ir gramatiką, būtina nustatyti kas patinka vaikui: žaislai, veiksmai, maistas ir kt. Tai turi atsispindėti mokymui paruoštuose paveikslėliuose. Paveikslėliai – tai nėra pati metodika. Juos kuriame patys, specialistai ir šeima dirbantys su šiomis priemonėmis.
Lektoriai supažindino dalyvius su teoriniais PECS pagrindais, paplitimu pasaulyje, pateikė sėkmių istorijų pavyzdžių, išdėstė metodikos priemonių naudojimo eiliškumą, atsakė į iškilusius klausimus. Mokymų dalyviai turėjo galimybę patys atlikti kai kurias praktines užduotis.
Po mokymų dalyvės gavo PECS metodikos paketus, kuriuose: metodikos vadovas, PECS ugdymo metodikos paveikslėliai, PECS komunikacijos knygos vaikams, PECS komunikacijos knygų dirželiai, priemonės PECS knygelėms paruošti.
Mokymų dalyvės gavo daug informacijos apie pagalbos būdą mokant funkcionaliai komunikuoti. Įgytas žinias galės integruoti savo kasdieniniame darbe.
A.Dervaitienė ir G.Kaunienė