Menu Close

Tvarumas ikimokykliniame ugdyme. Erasmus+ patirtys

Nuo 2023 metų rudens mūsų ugdymo įstaigą įgyvendino 1 pagrindinio veiksmo  KA1 Erasmus+ projektą  „Tvarumas ikimokykliniame ugdyme“, kurio pagrindinis tikslas darbuotojų mobilumas mokymosi tikslais.

Šį rugpjūtį šio projekto įgyvendinimo pabaigos laikotarpis, tad puikus laikas, įsivertinti ir apžvelgti šio projekto pasiekimus, įgyvendintus tikslus ir uždavinius. Projekto metu 5 dalyviai dalyvavo dviejuose tarptautiniuose mobilumuose – 5 dienų kursuose. Du administracijos vadovai dalyvavo tarptautiniuose mokymosi kursuose „Environmental Stewardship: How to Reconnect With Nature“, Tenerifėje ir dvi mokyklos mokytojos ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui dalyvavo tarptautiniuose mokymosi kursuose „Outdoor education“, Malagoje.

Dalyvaudami šiame projekte ugdėmės kaip tvarumas susijęs su ikimokykliniu ugdymu, kaip jį įgalinti administraciniu, personalo, vaikų ir bendruomenės lygiuose. 

Projektas mums kaip ikimokyklinio ugdymo įstaigai leido atidžiau ir giliau pažvelgti tarptautiniu lygmeniu į tvaraus ugdymo principus ir jų pritaikomumą įvairiose organizacijos srityse: valdymo, personalo, ugdymo ir pan.  

Susipažinimas su naujomis edukacinėmis tarptautinėmis praktikomis leido integruoti įvairesnes ir įtraukesnes strategijas į mūsų įprastinę mokymo programą

Projekto veiklos sudarė galimybes įsitraukti į tarptautinį bendradarbiavimą, praplėte įtraukiojo ugdymo suvokimą, supažindino su inovatyviais ir kartu tvariais mokymo metodais. Bendruomenė tobulėjo viso projekto laikotarpiu.

Projekto įgyvendinimo veiklos skatino nuolatinio mokymosi ir profesinio tobulėjimo kultūrą tarp mūsų darbuotojų, motyvuodamas juos įsivertinti savo gebėjimus ir perimti geriausią praktiką iš kitų Europos švietimo institucijų. Tiek darbuotojams, tiek besimokantiesiems, kurie tiesiogiai nedalyvavo mobilumo veiklose, projektas suteikė prieigą prie naujų išteklių, mokymo priemonių ir tarpkultūrinių patirčių. Praturtino ugdymo aplinką, skatindami platesnį pasaulinių klausimų supratimą ir prisidėdami prie įtraukesnės bei dinamiškesnės edukacinės aplinkos.

Po kursų mobilumų dalyviai organizavo patirties pristatymo veiklas, kad bendruomenė įgytų daugiau žinių apie aplinkosaugą ir tvarų gyvenimo būdą, skatino tvarumo integravimą į visas mokomąsias veiklas. Naujai buvo pažvelgta į tvarumo įgyvendinimo praktikas, pvz. atliekų rūšiavimas, energijos taupymas ir ekologiškos mokymo priemonės, kurios tapo kasdienybės dalimi.

Be to, projektas sustiprino bendradarbiavimą tarp skirtingų mokyklos padalinių, įtraukiant visą bendruomenę į tvarumo skatinimą. Mokyklos vadovybė inicijavo tvarių projektų ir veiklų ilgalaikį planavimą, o mokyklos vertybės ir strateginiai tikslai buvo pritaikyti, kad atspindėtų projektui būdingus tvarumo principus.

Projektas paskatino inovatyvių ugdymo metodų, orientuotų į praktinį mokymąsi ir realaus pasaulio problemų sprendimą, diegimą. Tai pagerino vaikų supratimą apie tvarumą, prisidėjo prie mokyklos edukacinės aplinkos tvaraus modernizavimo bei kokybės gerinimo.

Projekto metu įgytas patirtis ir žinias, norime dalintis ir skleisti plačiau.

Siūlome keletą rekomendacijų, kaip taikyti tvarumo idėjas ikimokykliniame ugdyme:

Meno kūriniai iš perdibtų medžiagų: kurti meno kūrinius iš panaudotų daiktų tokių kaip kartonas, popierius, plastikiniai buteliai. 

Žaislų gamyba: vaikai gali kurti paprastus žaislus, pavyzdžiui lėles iš plastikinių butelių, vėjo malūnėlius,senų medžiagų ir kt.

Kompostavimas: susipažinti su kompostavimo procesu, lauke įkurti kompostavimo dėžę.

Atliekų rūšiavimas: įrengti linksmas rūšiavimo dėžes, pavyzdžiui su krepšinio lankais, o po jais pastatyti kažkokią talpą.

Vandens taupymas: lašelio lenktynės per žaidimą kas greičiau užsuks vandens čiaupą, lietaus vandens surinkimas į tarą.

Eko dienos darželyje: rūbų ir daiktų, žaislų atiduotuvės, mainytuvės, medžių sodinimas, aplinkos tvarkymas.

Pasakų valandėlės apie gamtą: skaityti knygas, kurti istorijas.

Natūralios lauko priemonės: medžio ripkės (kalendoriaus gamybai, vaikų lankomumo žymėjimui, skaičiavimui, kalbos ugdymui, smulkiąjai motorikai. Medžio kelmai( kalti, sukti vinis, kurti žaidimus nupiešiant ant viršutinės jo dalies (bingo, šaškės).  Akmenys, piešti su akriliniais dažais (skaičiai, raidės, pasakų personažai, vaisiai, daržovės, gyvūnai). Įvairūs statybiniai vamzdžiai (kaštonų, akmenukų ridenimui, mašinų trasoms daryti).

Tvarumo dienoraštis: kiekvieną savaitę sugalvoti tikslą, pavyzdžiui taupyti vandenį. Registruoti vaikų pasiekimus specialiame dienoraštyje.

Pedagogams: dalyvauti edukacijų cikle ,,Žaliasis raštingumas”. Informatyvus internetinis puslapis https://www.zaliasistaskas.lt/

FB puslapis Ekonovus tvarumo akademija mokytojams ir priešmokyklinio ugdymo ekspertams.

Bendravimas, metodiniai pasitarimai lauko erdvėse, parkuose.

Papildomos veiklos: žygiai, ekskursijos, mokymai apie gyvūnų globą, tvarios mitybos ugdymas.

Džiaugiamės Erasmus+ suteiktomis galimybėmis ir tikime , kad tvarumo virusas bus skleidžiamas toliau ir ilgai.

 

 

Skip to content