Menu Close

ŽALIASIS ATRADIMŲ TAKELIS

2022-2023 mokslo metais IU „Boružėlių“ grupės bendruomenė vykdė ilgalaikį projektą siekdami patirti gamtos džiaugsmą per pojūčius. Aplinkos pažinimas grindžiamas jutimais. Per pojūčius bendraudami su gamta, vaikai įgyja tam tikrų žinių apie ją. Gamta niekada nepabos: ji vis kitokia skirtingu metų, paros laiku. Tik svarbu kuo daugiau dėmesio skirti vaikų pastabumui ugdyti. Todėl mūsų projekto tikslas: patirti gamtos džiaugsmą visais penkiais pojūčiais. Šio projekto metu vaikai veiklas vykdė pačiais netikėčiausiais būdais: vandeniu, purvu, dažais, voleliais, pirštais, medžiagos skiautėmis ir t.t. Lauke surinktos šakos, lapai, akmenys, kankorėžiai tapo puiki priemonė tiek lauke, tiek grupėje. Vaikai savo aplinkoje sutiko gyvūnus, augino augalus.

Projekto iškelti klausimai :

Kaip žaisti su medžiagomis ir kokius atlikti veiksmus su jomis?

Kokie radiniai tavo krepšelyje? Kur tu juos norėtum padėti?

Kaip panaudoti žemes? Kaip panaudoti vandenį?

Ką galime veikti su teptuku, voleliu?

Ką matau veidrodyje?

Kas yra vėjas ir ką jis daro?

Kaip mus supanti erdvė atrodo nuotraukose?

Kas gyvena kriauklėje?

Kas raudonas ir skraido?

Kam reikalingi sliekai ir kur jie gyvena?

Kas yra tylieji vandens gyventojai?

Kuo augalai skiriasi nuo gyvūnų?

Kaip auga augalai?

Ar sniegas irgi vanduo?

Atliekant veiklas pagal klausimus vaikai ugdė socialinius įgūdžius: bendradarbiavo, dalijosi erdve, priemonėmis. Žaidimai su vandeniu stiprino motorinius įgūdžius. Domėjosi visomis vykusiomis veiklomis. Ieškant gamtos radinių gamtoje pirmoje eilėje vaikai mokėsi grupuoti, matyti jų skirtumus, juos pavadinti, taip ugdosi pažinimo įgūdžiai. Sraigių auginimas ir stebėjimas leido vaikams suprasti, kokių sąlygų reikia sraigei gyventi, patyrė kuo ji yra įdomi. Ši praktinė veikla vaikus išmokė paisyti higienos taisyklių. Išmoko elgtis atsakingai, bet svarbiausia keletas vaikų nugalėjo baimę jas liesti. Susipažindami su boružėle vaikams svarbiausia jutimai: paliesti, pamatyti, išgirsti. Sužinojo, kad dauguma vabzdžių yra geri, bet yra ir blogų. Supratome, kad vieniems nepatinka musės zyzimas, kitam įgėlė bitė ar uodas. Parodėme vaikams ir kitą pusę, kad tie blogi vabzdžiai yra ir naudingi. Tyrinėdami slieką vaikai suprato, kad su kiekvienu gyviu reikia elgtis atsakingai, pastebėjo skirtumus, pasitelkė visus pojūčius, sužinojo, kad sliekas žemę tręšia, apvalo dirvą nuo kenkėjų. Auginant ir sodinant augalus vaikai susidūrė su atsakomybe ir kantrybe. Pastebėjo pokyčius, aplinkoje atpažino daug augalų, gėlių, daržovių. Bendradarbiavimas su tėvais sodinant augalus, vaikams suteikė daug džiaugsmo. Žaisdami tyrinėjo, domėjosi įvairiomis medžiagomis, jų savybėmis. Dviejų, trijų žodžių sakiniais kalbėjo apie tai, ką matė, ką girdėjo, kas atsitiko. Rodė pasitenkinimą bendra veikla ir kūryba. Džiaugėsi tuo ką išmoko.

IU mokytojos O.Sakalauskienė ir S.Duobienė

 

Skip to content