Menu Close

KAIP TENERIFĖS SAULĖ ĮKVĖPĖ NAUJOMS TVARIOMS IDĖJOMS

  Kovo 4-8 dienomis Šakių ikimokyklinio ugdymo mokyklos „Maži žingsneliai“ direktorė Lina Viliūšienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dovilė Kazakauskienė dalyvavo Erasmus+“ 1 programos pagrindinio veiksmo projektų bendrojo ugdymo, profesinio mokymo, suaugusiųjų švietimo bei sporto srityje finansuoto projekto „Tvarumas ikimokykliniame ugdyme“ (projekto Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000126944) tarptautiniuose mokymosi kursuose „Environmental Stewardship: How to Reconnect With Nature“ (vert. Aplinkos tvarumas: kaip susijungti su gamta), kurie šiomis dienomis vyko San Cristóbal de La Laguna miesto kalbų mokykloje, Tenerifėje, Ispanijoje. (kursų organizatoriai Europass Teacher Academy).

    Kursuose dalyvavo 13 dalyvių iš Lenkijos, Vokietijos, Slovėnijos ir Prancūzijos. Dalyviai visą savaitę mokymų metu ne tik sėmėsi patirties iš kursų vadovės Bene Fontaine, bet ir dalinosi savo mokyklų patirtimi, patarimais kaip kurti žalias, tvarias aplinkas, kaip ugdyti vaikų meilę gamtai ir tvariai aplinkai, kokias žalais iniciatyvas jau kūrė savo mokyklų erdvėse ir kartu su mokiniais.

    Kursų metu pateikta daug praktinės medžiagos apie medžių svarbą mokyklų aplinkoje, apie vaikų ugdymą lauke, natūralių pievų kūrimą, apie biofilinio dizaino kūrimo galimybes mokyklų erdvėse ir kitas tvarias gamtai idėjas bei metodus. Be galo smagu buvo matyti vaikiškų knygų panaudojimą net ir dirbant su suaugusiais J.

  Ypatingą įspūdį dalyvėms paliko praktinė diena asmeniniame dėstytojos kurtame permakultūriniame ūkyje, kuriame mokymosi erdvės perkeltos po saulėtu dangumi, patiriant aplinkos poveikį ugdantis ir išbandant gamtos teikiamas erdves. Kursų diena praleista atviroje mokymosi erdvėje leido pasimėgauti Tenerifės saulės spinduliais praktiškai išbandyti alijošiaus naudą bei suprasti žalių augalų atspalvių įvairovę.

    Taip pat buvo aplankytos miestelio mokyklos erdvės, lauko darželis, miesto parkai, kurie puikiai išnaudojami kaip atviros ugdymosi aplinkos.

   Kursų metų kartu su kitais dalyviais buvo išdiskutuotos idėjos, kaip mokyklos gyvenime galime spręsti vis labiau atsirandantį ekologinį nerimą: įtraukiant ekologinį ugdymą į programas, organizuojant ekologines projektines veiklas, skatinant tvarų įstaigos veiklos organizavimą, gerinant mokyklos aplinkas, skatinant darbuotojų ir vaikų ekologinį sąmoningumą, kviečiant į pagalbą aplinkosaugines vietos organizacijas, tyrinėjant gamtą ir skatinant sodininkystę, rūšiuojant atliekas, mažinant vartotojiškumą. Šie veiksmai, tai tik keli būdai kaip būtų kaip būtų galima mažinti ekologinį nerimą.

    Mokyklos personalas ir vadovai turėtų būti pavyzdys mažiesiems ugdytiniams, įgyvendindami aplinkai draugiškus sprendimus ir elgesį. Tikime, kad įgyta patirtis stiprins tvarumo požiūrį ir kartu su bendruomene prisidės prie tvaresnės „Mažų žingsnelių“ kasdienybės.

   2024 metų birželio mėnesį dar trys mokyklos mokytojos pagal Erasmus+ projekto „Tvarumas ikimokykliniame ugdyme“ veiklas tobulins kompetencijas tvarumo tema 5 dienų kursuose Malagoje, Ispanijoje.

Projekto veiklos finansuojamos iš Europos Sąjungos pagal Erasmus+ programą.

 

 

Kursų dalyvės L.Viliūšienė ir D.Kazakauskienė

Skip to content